Werkwijze
Stappenplan

Bewindvoering: onze werkwijze

 

Wilt u graag meer weten over de mogelijkheden om de bewindvoering aan ons uit te besteden? Neem dan contact op. We nodigen u dan uit voor een intakegesprek bij ons op kantoor of bij een locatie in uw buurt. Dit zijn de stappen die we samen doorlopen:

1. Wij nodigen u uit voor een intakegesprek. De intake vindt plaats met cliënt en familie of begeleiding. We horen graag uw verhaal en wat we voor u precies kunnen betekenen. Wij vertellen meer over onze dienstverlening.

2. Voldoet de cliënt aan onze acceptatiecriteria? Dat bespreken we de wederzijdse verwachtingen en leggen dit vast in een plan van aanpak.

3. We verzamelen de benodigde formulieren en versturen deze naar de rechtbank.

 

4. De rechtbank beoordeelt de aanvraag, belegt een zitting en doet een uitspraak (de beschikking).

5. Zodra Stichting Cliënt Support is benoemd als bewindvoerder, beginnen onze aanvangswerkzaamheden. We melden aan instanties dat wij bewindvoerder zijn, wijzigen adressen, controleren inkomen en uitgaven op volledigheid en juistheid en openen eventueel een zakgeldrekening.

6. We voeren alle werkzaamheden uit die behoren tot de taken van een bewindvoerder. Daarbij staat het belang van de cliënt altijd voorop.

7. We hebben regelmatig overleg met de cliënt, en als dat niet kan met de mentor, familie en/of begeleiding van de cliënt.

 

Ook de bewindvoering door ons laten uitvoeren?

Neem contact op